Szanowni Mieszkańcy,
Szanowni Mieszkańcy,
W nawiązaniu do spotkania ws. funduszu remontowego, które odbyło się w dniu 8 listopada 2024 r oraz ostatniego spotkania ws. remontu w/w budynków, które odbyło się w dniu 17 marca 2025 r. informujemy, że Spółdzielnia ogłosiła już przetarg na remont budynków przy ul. J. Karskiego 19, 21 i Sztolniowej 20, 22 oraz dokonała oceny złożonych w przetargu ofert. Kwoty zaoferowane przez Wykonawcę który złożył najkorzystniejsza ofertę nie przekroczyły kwot, które planowaliśmy wydatkować na ten cel, i po dokładnej analizie planu remontów oraz oferty banku PKO BP na kredyt możemy stwierdzić, że zaciągniecie kredytu na ten cel nie będzie wymagało podwyższenia stawki na fundusz remontowy.
Zakres robót poza remontem elewacji będzie obejmował również demontaż istniejących ciężkich balustrad betonowych i montaż nowych, lekkich balustrad stalowych z wypełnieniem z płyt HPL. Podyktowane jest to głownie nienajlepszym stanem technicznym istniejących balustrad.
Pierwotnie przyjęliśmy, że koszt remontu budynków na Sztolniowej 20 i 22 oraz J. Karskiego 19 i 21 będzie łącznie wynosił ok. 2.200.000,00 zł brutto. Po otwarciu ofert okazało się, że koszt ten jest nieco niższy i wynosi: 2.045.521,14 zł.
Wyliczono, że aby sfinansować to zadanie konieczne jest zaciągnięcie kredytu na kwotę 1.740.000,00 zł. Bank PKO BP przedstawił nam ofertę na zaciągnięcie kredytu w tej kwocie na okres 10 lat. Z oferty tej wynika, że łącznie roczna rata kapitałowa i roczna rata odsetkowa będzie wynosiła 256 199 zł czyli 63% aktualnych przychodów z nieruchomości. Pozostałe środki , czyli 37% przychodów na fundusz remontowy będzie można przeznaczyć na inne zadania remontowe tj. np. malowanie klatek schodowych, które zostały ujęte w planie remontów na lata 2025 i 2026
Do zaciągnięcia kredytu wymagana jest zgoda większości właścicieli (osób posiadających odrębną własność), którą będą mogli Państwo wyrazić w formie uchwały. W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa projekt takiej uchwały. Z projektem tym będą mogli się Państwo zapoznać w administracji osiedla w dniach od 24 do 28 marca w godzinach pracy administracji. W tych dniach będą mieli Państwo również możliwość zagłosowania „za” lub „przeciw” takiej uchwale.
Projekt uchwały znajduje się również poniżej do pobrania.
Tak więc zapraszamy Państwa do zapoznania się z treścią uchwały i oddania swojego głosu w tak ważnej sprawie.